Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Friesrar - 29 augusti 2010 08:48

Puh, vicken dag!

Vi kom hem sent igår kväll och Fet-Lina pep och skrek när vi körde in på gården. Hysteriska ston! Jag tror att hon var lite stolt över mej men hon bet mej i rumpan i morse när vi gick ut i hagen.

Igår var jag ju i Åstorp och fick priset för bästa Frieser "Sporthäst" i dressyr och Christina bästa dressyrryttare för 2009. Där mötte jag Fedde som kördes av den roliga Pernilla Wigren. Hon är alltid glad och rolig! Dom fick priset för bästa körhäst och bästa kusk! Dom visade upp sej i några maratonhinder med Emil Toresson hängandes och klängandes fast därbak. Han var ordentlig våt och lerig efter att dom åkt genom hindren med vatten!  

Dom hade ju premiering för oss svarta pärlor och där var verkligen många vackra pärlor! Ett sött litet föl med sin mamma stod i boxen mitt över mej och den vann bästa föl! O sööööt var den med!

Nästan alla hästar visades med "handlers" Dom sprang och sprang och sprang....

          Vicken kondis dom måste ha!

Några halkade omkull då det kom några regnskurar! Det var riktigt halt! 

Vi träffade många kompisar! Så roligt! Och fick även flera nya!

Jag gjorde mitt lilla nummer med "Modiga Valpen" Tyvärr inga bilder men hoppas att vi kan få några från "Jaguarmannen" Han smög omkring med kameran!

En annan som tog kort var Ridsports fotografen. Hon tog massor med bilder och tog även mitt manus från speakern!

Vi får väl se om hon lyckade fånga mitt smile på kameran!  


Jag lyckades springa genom muren med! Hi hi, va roligt det är!

Sen fick jag vila en in skön box och då pratade jag lite med det där fina lilla fölet. Passade på att sova och äta lite med. Sen var det dax för mig och Fedde att motta våra priser.


          

Sen var det ärevarv

                            

Kunde inte låta bli att försöka att bocka lite....hi hi!

Sen var det till att modella med blommor och en väldig stolt Christina

            

Jag fick många pussar!

Efter vi var klara med allt och packade ihop transporten med prylarna så kom det fram en kille som jobbar på Jägersborg stuteri och lämnade tillbaka vår häftpistol som vi använde för att sätta fast pappret till min "mur" Den hade legat i gräset.....Var det därför det var så många handlers som föll?.......

Sen bar det av hemåt och när vi efter några timmar närmar oss dom djupa Blekinge skogarna så ser vi något vi vägkanten.....Ronny trodde att brandbilen tömt av skum men Christina var tvungen och gå och kolla.


SNÖ!

  Det var LAPPMÖGEL! VAAAAA???? Inte redan! ÖÖÖÖRRRKKKK!!!

Detta var mina priser:

  


Sen fick jag blommor med. Fina var dom men jag måste säga att dom oranga rosorna med tagg var jobbiga att äta....

/Valpen  

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards