Alla inlägg under juni 2009

Av Friesrar - 23 juni 2009 22:37

Nu har vi fått lite bilder från helgen. Vad roligt det var!

/ "Coola Wauter" (Så skrev dom i tidningen HD!)



Av Friesrar - 22 juni 2009 22:35

Vi var i tidningen!

Tack alla ni som kom fram och pratade och pussade mej!

Jag blir så stolt och glad!

Idag tar jag det lugnt i hagen med Lina och skall ut på en lugn promenad ikväll.

/Modiga Wouter

http://hd.se/hoganas/2009/06/21/coola-typer-tog-plats-paa-haestens/
Av Friesrar - 16 juni 2009 22:34

Vad glad jag är! Jag fick ett mail från gulliga Nina som var här i söndags!

Läs:

SUBJECT: Stort Tack!

Ja, som rubriken lyder: STOOOORT TACK!!! en jättehärlig upplevelse och rida en frieser, och speciellt fine Valpen då!
Någon gång igår kom jag tillbaka till verkligheten, annars har jag gått på små, rosa och fluffiga moln :) Så nu har jag fått blodad tand för de här med frieser!
har drömt runt lite på olika annonser och kommit fram till att jag inte letar efter en sån där kraftpaket med världens hals, utan vill ha en mer Wouter- typ!

Men än så länge är det annat jag måste tänka på med det ekonomiska, så inget hästköp än på något/några år..

Skickar dig några bilder från söndags och tack än en gång! Du är en ängel!

/Nina

Nedan en bild på mej och Nina 

Av Friesrar - 15 juni 2009 22:32

I lördags körde jag ett FANTASTISKT bröllop! Oooooh vad fint det var! Det var mycket puts innan och packning mellan regnskurarna. Sen lastades jag in i lastbilen och Christina och Marita som var dagens groom, körde in till Karlskrona. Väl framme sprack regnmolnen upp och blåste ut till havs. Vilken tur!

Kl.16.00 körde vi bort till Amiralitetskyrkan. Vilken vacker kyrka! Gammal, röd och i trä. Gubben Rosenbom stod utanför. Vi körde in vid sidan om kyrkan och bort till Aurora parken var vi hade fått tillstånd att gå in på det militära området. Där stod vi gömda och såg på när dom vackra uniformerade officerarna bildade sabelhäck och dom nygifta kom ner för trappan. Vi väntade tills brudens gulliga och stolta mamma Lotta vinkade fram oss.

Vi lastade ombord brudparet som var såååå vackra och körde iväg till Kungsbron som är just runt hörnet. Där fick di tu pusta ut lite med champagne. Sen kom den underbara fotografen som plåtade en massa och även andra åskådare tog kort.

Vår gulliga brud berättade att Wouter är hennes drömhäst! Hon har ridit på KLRK samtidigt som jag har varit på träning. Ibland har ridläraren int fått kontakt med henne då hon har varit helt facinerad av att titta på mej! Oooohhh, vad gulligt! Hennes dröm var att få åka med drömhästen på sitt bröllop! Man blir både stolt och rörd!

Brudparet blev hurrad av ett gäng glada möhippor! Sen bar det av till Auroraparken igen för med fotografering. Jag stod lugnt och fint och vilade mig.

Sen var det dax att bege sig till Officersmässen var gästerna väntade på brudparet.

Sen väntade både gott hö och en massa morötter medan tjejerna fikade i lastbilen innan avfärd och hemåt. Vi var hemma vid kl.20.15 Det tog hela dan med det var det värt!

Söndage var en drömdag till! Nu kom Nina som har fotat Blekinge Uppvisningsryttare vid några tillfällen. Hon har själv islänningar och rider samt fotograferar. Hennes dröm är att rida Frieser!

Vi red en härlig runda var Nina red på mej och Christina red Lina. Ut i skogen med härligt solsken och en del galopp. Det var skoj! Ninas dröm gick i uppfyllelse!

McDreamy / Wouter

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards