Alla inlägg under november 2009

Av Friesrar - 30 november 2009 19:42

Ja, då skall kondisen hitta tillbaka.....

Christina red både mej och Fet-Fet-Lina ut i skogen i helgen. MYSIGT!

Lite pigg var jag men chauffören satt kvar, utan att skrika!

Idag blev jag longerad men örk vad tråkigt det är! Runt och runt o så åt ena hållet o sen åt andra.

En av katta-monster-jävlarna sprang med. Jagade longer piskens ände. Ibland försvann hjärncellen och han skulle glo i en vattenpöl.

DÅ höll jag på att MOSA det lille f-n! He he!    


Man kanske kan vila sig i form.... Jag ser nog ut som denna sötnosen om en vecka... eller så.....

http://www.youtube.com/watch?v=ZvUDAlsLo20


Dream on...

           /The Valp

Av Friesrar - 27 november 2009 14:20

och goda vänner  


/Valpen  

Av Friesrar - 24 november 2009 17:30

Fick erbjudande att åka till skåne till helgen. Vem vill inte åka hit:


logga

Det är en av våra fantastiska tränare Ida Mattissons nya anläggning!

Hon skall ha dit Dirk Meylemans som tränare denna helg. Christina pratade med Ida som skrattade högt när hon hörde att hon brutit armen! Och hur, sen då! Inte ens från en häst!

Kolla in Ida´s nya fina hemsida!

www.idamattisson.com


Längtar till vi kan åka ner och träna igen! Dessutom har dom solarium och en massa sköna kroppsbehandlingar!


/Valpen


Av Friesrar - 23 november 2009 16:34

Det regnar, jag kladdar med datorn, hittade några katta-monster-jävlar på film.


http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=32556


Akta pälsen!


/Valpen

                                                 









Av Friesrar - 22 november 2009 18:09

Igår - ÄNTLIGEN - red Christina!

Vi måste ju komma igång inför vår show i Helsingborg den 12:e december!

Jag har ju gjort showen "Modiga Ekipaget" massor med gånger så när Christina kravlade sig upp på ryggen på mej och vi gjorde våra modiga övningar satt det som om jag inte har gjort något annat!

Ville knappt gå av min vippbräda. Det är såååå roligt att vippa!!!!

Jag har minsan även lyckats lägga ut en film på en uppvisning vi gjorde 2006 på World Cup i fälttävlan i Malmö på "Ribban". Det var rejält stormigt och det fladdrade i presenningen som bara den, så jag tyckta faktiskt att det var lite små läskigt och stod inte still. Det bara visar att jag är ju ändå en HÄST!

Kolla in:

 

 

 

Ha det gott!

/Modiga Valpen

Av Friesrar - 21 november 2009 21:42


Höll på att sätta kvällsmaten i halsen!

En av stallpersonalen var försvunnen, hade inte synts till på hela dan.

Christina fick en snilleblixt att det finns ett "äta-katta-monster-jävlar-hål" på vinden! Där har en annan katt blivit uppäten en gång men lyckades bli räddat genom att sänka ner en katt-korg.

Nog f-n hade stallpersonalen (lurvig och 4 ben) trillat ner i detta hus ätande-katta-monster-jävlar-hål! Skrek sig hes när räddningstjänsten kom upp på vinden.

Ner vinchades kattburen och efter lite tillsägelse, gick katta-monster-jävlen in i buren och hissades upp till sina öööööverlyckliga ägare.....

                               Urk!    

  


                 Man kan väl alltid önska......

Natti natti


/Valpen






Av Friesrar - 21 november 2009 19:26



      

          Dom finns överallt! Katta-monster-jävlarna!


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6163499.ab


                                


Akta er för dom!


/Valpen



Av Friesrar - 20 november 2009 19:47

Hi hi, hittade lite roligt på datorn. Har lärt mej att sjunga med några kompisar i en kör.

Prova själva:

http://www.clickpix.de/horses.htm


Nån kompis till Christina var här på gården med sin bil. Han sa att det var flera bilar som tutade och vinkade när dom körde om. Han förstod inte varför.......

  


Sen hittade jag några hysteriska sidor på katta-monster-jävlar!

http://icanhascheezburger.com/


Oj oj, vad jag har skrattat! Eller är jag konstig därför att solen var framme idag?


Ha så skoj!

Nu skall jag sjunga lite!


/ Valpen (sångaren, andra från vänster)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards