Alla inlägg under maj 2011

Av Friesrar - 25 maj 2011 08:49

Hej!

Nu har jag varit iväg igen. Jag och Fet-Lina var ju i Krapperup över helgen.

Här är jag och tittar över ägorna.


        


Fick en blöt puss! (Örk)

        


Fet-Lina fick först titta på

  Jag vet.....det är svårt att se henne då inte den feta "behind" syns!

Men hon fick också vara med framför det vackra godset!

  Vi hade det supertrevligt!
Våra gulliga ryttare Jenny, Hanna och Nelly verkade ha riktigt roligt med oss! Christina och Ronny jagade runt en massa skånska fegisar som visade sig vara rätt så modiga! Och sen så trevliga!

Jag trodde att om man åker hemifrån så skulle man slippa dom där kattamonsterjävlarna. Men vad hörde jag första kvällen! Ett ÖRONBEDÖVANDE skrik! Inte "Mjiau" som vanliga kattamonsterjävlar, utan ett

Miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Ett supermesigt pip från en liten lurvig fasadklättrande mespropp till kattamonsterjävel!

På Kullabygden är dom tydligen duktiga på att klättra både berg, träd och fönster! Sen låter dom helt annorlunda.

Undrar om det var därför brandkåren kom när vi skulle lämna?

  Lite onödigt att skrika såååå, men kanske rätt gulligt att vinka av oss så där!


Kram till hela Kullabygden och en särskild kram från Fet-Lina till Nelly!


P.S AKTA ER FÖR KATTAMONSTERJÄVLARNA! DOM FINNS ÖVERALLT!  


/Valpen


 

Par

Av Friesrar - 19 maj 2011 21:03

Par-kera

Par-mesan

Par-ti

Par i triss

Par-asol

Par-aply

Par skor

Par Kattamonsterjävlar?

       Par-Hästar!?!?

 

  

               PREMIÄRTUR IGÅR!

Christina var nog ganska stolt över oss! Vi skötte oss utmärkt! Fast det där med att svänga var lite trixigt.

/Valpen


Av Friesrar - 18 maj 2011 15:18

På söndag har KLRK vårshow var Black Pearls skall visa upp sig men jag får inte vara med, snyft.

Fast....jag skall iväg på bus! Hela helgen skall jag jaga runt en massa fegisar på Krapperups gods norr om Höganäs! Jag och Fet-Lina skall vara draghästar i Christina's miljöträningskurs.

Vi var där i höstas och det var superskoj! 

Hoppas nu att Celeste och Otto har skoj på söndag och alla som kommer till klubben hälsar på dom!

Vi är ju MAGISKA!

/Valpen



Av Friesrar - 17 maj 2011 22:23

Idag var jag och mina kompisar i tidningen!

Vi var sååå fina!

  Svart magi!

/Valpen

Av Friesrar - 8 maj 2011 20:51

Runt om i landet har det varit diverse utsläpp av djur.

Det har varit kosläpp överallt! 


        

Massor med folk tycker det är jätteroligt att titta på galna kossor!.


Det har till och med varit älgsläpp!


      

Det är ju häftigt! Säkert mycket folk som tittar!
Sen.....stooooor attraktion........

    NOT......

HÄSTSLÄPP!

Det kommer aldrig att bli populär! Det var ungefär lika tråkigt som att kolla när färg torkar eller i detta fallet kolla in när gräset växer.

Jag och Fet-Lina kom upp till vår nya hage och släpptes in cirka en meter och då hände det:

Vi stack ner våra mular i gräset och tittade inte upp på läääänge. Vi rörde oss med ett litet steg varje minut.

                       

Nu är det sommar! Imorgon tar jag kanske ett glädjeskutt men nu hinner jag inte!

Måste äta GRÄS! MUMS!


/Valpen





Av Friesrar - 6 maj 2011 08:59

Jag vill åka "Down under" ! Där är dom lite upp o ner!

Helt underbara!


Fair dinkum!

/Valpen


Av Friesrar - 1 maj 2011 21:40

Igår stod vi och loppade oss där hemma. Fet-Lina var i sin fina vanliga tjuriga form och skulle bara retas med mig. Trots att vi står i var sin vinterhage så skall hon ändå sträcka sig över staketet och bita i min grimma.
Jag brukar reta henne genom att stå precis på gränsen till för långt bort! He he!

Igår trodde vi att vi hade en lugn och skön dag utan jobb och att vi var själva hemma. Vad hör vi sen?

Ja....en mygga i himlen! En liiiiiten grå flygande kotte, en konstig surrande liten ja, vad skall man kalla det, en grejsimojs!

I den sitter Christina och spionerar!


           

  Ni ser att Fet-Lina står och mobbar mig!

Tror ärligt talat inte att Christina är riktig klok... hur kan man sitta i en grejsimojs kotte som väger 250 kg och flyga omkring!

Dessutom var där en varningsskylt:

  Svårt att se men det står: PASSENGER WARNING

THIS AIRCRAFT IS AN EXPERIMENTAL LIGHT SPORT AIRCRAFT AND DOES NOT COMPLY WITH THE FEDERAL SAFETY REGULATIONS FOR STANDART AIRCRAFT.

O.k.  är man klok då? Och allt detta bara för att se vad vi gjorde hemma?

Han som flög var visst lite konstig med. (Måste vara den tunna luften där uppe)

Han hade en flaggstång mitt ute en åker bakom en dygnhög. Och inget hus i närheten...   Högst ovanligt!

  Jo, sen fick ju Ronny åka upp i luften (Eh, han väger lite mer)

Alla åkte sen iväg och käkade lunch och sen var det dax att tanka

  Och sen var det dax för hemfärd igen

  Ronny dumstrut fick köra bilen hem. Dom flög långt, over skog och mark samt även vackra Karlskrona skärgård.

 

Och sen efter hemkomst så fick lillkotten åka hem och lägga sig.

 

Christina flinade från öra till öra och var väldig tacksam till underbara Uno, Sven och Ronny för en superdag!


Ja, akta er om ni hör något i luften, ligg t.ex inte naken och sola.....


/Valpen

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards