Alla inlägg under augusti 2009

Av Friesrar - 30 augusti 2009 16:24

Idag var det träning för Sue Leffler på Munkeberg i Kristianstad. Vilken trevlig dam! Full av energi och kloka ord, dessutom rolig med! Hon lärde ut Centrerad ridning ihop med Balimo (Balance In Motion).

Sue sa att jag var den FINASTE och mest välbalanserade Frieser hon någonsin har sett! Jag blev stolt! Jag fick även applåder! Växte lite då!

Hela dagen var jag där men Christina hade ordnat med en fin box var jag kunde stå och mumsa. Sen körde vi hem och var hemma på gården vid klockan 20. Puh, en lång dag men väldig rolig.

/Välbalanserade Valpen


Av Friesrar - 23 augusti 2009 20:50

Puh!

Idag var vi i Yxnarum och tränade för Ida Mattisson. Hon är duktig men jag blir lite tött! Jag är lite svagare i min höger sida så det brukar vara svårare att göra bla öppna till höger. Vi jobbade mycket med det och även galopparbete. Hennes ridbana är egentligen sjöbotten (utan vatten) och med ett tjockt lager med sand. Då jag inte är en galopphäst så brukar jag bli rätt trött när jag gappiloppar så vi gjorde det i början av lektionen. Jag gick riktigt fin! Genomsvett och trött men härlig! Tänk att träna och ha utsikt över havet i stålande solsken-kan det bli bättre!?

Vår roliga Ninni-träning som vi har varje tisdag börjar nu på tisdag. Full rulle är det nu!

Ha det gott!

/Valpen


Av Friesrar - 19 augusti 2009 20:28

WOW! Vilket fint brudpar!

Jag fick se provbilder från ett bröllop jag körde i somras från Amiralitetskyrkan till Officersmässen med Linda och Johan den 13:e juni. Min kompis Marita Claesson var groom och pratade med mej när det var tråkigt då vi väntade. Hon har ett mysigt häst och hund pensionat var jag och Lina brukar bo ibland.

En superduktig fotograf Mette Ottosson tog sååååå fina bilder. Sen var hon ju jätte trevlig med! Hon hade ridit själv för några år sen men hinner inte nu för tiden då hon jobbar mycket med foto. Tur är väl nästan det med så fina bilder!

Brudparet var underbara! Linda var ett sprudlande, bubblande, skrattade rolig tjej! Johan, ja vad go han var, o stilig med!



Av Friesrar - 8 augusti 2009 21:14

Oj oj, idag fick jag jobba!

Imorse kl.08 lastades jag in i transporten och 4 timmar senare anlände vi på Dalhem farm i Vellinge Skåne. Där bor bara såna där fiiiina halvblod men jag får ändå komma dit.

Vi är ett gäng ekipage som kommer dit både från Skåne och Blekinge för att träna för Dirk Meyleman. Han är Ida Mattisson's gamla arbetsgivare och numera tränare för tyska juniorlandslaget i dressyr. Ida är beridare på Dalhem och henne har vi tränat för sedan i höstas hemma i Blekinge.

Dirk tyckte att jag har blivit starkare i rumpan. Det gick riktigt bra, många övningar. Sen var jag tröööööttttt! Fick massor med hö och vatten och sen åkte vi hem. Kl 20 var vi hemma på gården. Jag såg när vi närmade oss byn där hemma så jag gnäggade en massa. Lina var kvar i hagen så hon hörde mej. Härligt att komma ut i hagen och berätta för Lina vad jag har hittat på idag. Imorgon skall jag få en härlig lufs runda ner till sjön!

Det bådar gott för höstens tävlingar. Nu är jag på gång!

/ Wouter

Av Friesrar - 5 augusti 2009 16:05

Idag fick vi bilder från bröllopet på Hasslö den 30:e maj.

Stackars bruden var helt oförstående att hon inte visste om att jag skulle vara där! Hi hi vad roligt med överaskningar!

Och vacker var hon!


/ Stolt Wouter

Av Friesrar - 3 augusti 2009 23:05

Jag har flyttat från en Blogg till denna efterssom den andra var såååå krånglig. Jag är ju bara en häst!

Denna Bloggen är ju riktig trevlig att jobba i och dessutom enkel att använda! Jag flyttade med dom gamla kommentarerna hit - SMART VA!
Förhoppningsvis skall jag skriva in mina tankar här.

Vi hörs!

Valpen

Av Friesrar - 2 augusti 2009 23:18

Ooooh vad skönt!

Idag fick jag och min stallkompis Lilla Lina en häääärlig massage av världens bästa Natalja! Vad duktig hon var! Hon hittade alla skavanker och sa även att jag hade bra muskler! (Christina blev väldig stolt!)

Jag var så avslappnad så att läppen fladdrade för vinden!

Lilla Lina var inte lika avslappnad då hon just kärat ner sig i snygga Latin.

Det gör vi gärna om!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards