Alla inlägg under februari 2014

Av Friesrar - 2 februari 2014 17:15

Nu när inte Wouter finns här längre så är det dåligt med uppdateringar. Den killen kunde hålla ordning på hönan!

Vi har helt ändrat invånarna i stallet och vi går mot nya spännande mål!

Jag pluggade förra året vilket gjorde att tiden var väldig knapp.

Jag är nu officiellt "Verksamhetsledare inom hästrelaterade näringar"!

Det har varit många resor till västkusten, Dingle Yrkeshögskola rättare sagt. Vilket ställe! Inte var dag man alltid ser en traktor parkerad framför byns pizzeria.  

Jag har haft underbara lärare och framför allt härliga klasskamrater! Det är verkligen annorlunda att plugga till något som man tycker är roligt och intressant än när man var yngre.

Kan inte säga annat än jag saknar skolan.

Jag fick VG rakt igenom och även ett stipendium! HAPPY, HAPPY, HAPPY!
Det var värt att somna med läxböckerna kl. 03 på natten för att sen gå upp kl.05.45 för att åka till jobbet!

Tjejerna Zora och Dutchess är underbara!

Vi körde några bröllop och även handikappade barn. Det var helt underbart att se dessa leenden!

Det skall vi fortsätta med!

Sen har vi "Casanova" Auke.         

  Han fick vi hem veckan innan midsommar och han är tänkt att bli den nya tävling och showhäst.

På midsommar fick han gå sin första show! Här väntar vi inte utan pang, på att!                                   

Vi hade god hjälp av Otto som visade vägen! Auke gick till och med över plåtbron!!

Vi firade en underbar midsommar på Krapperup med härliga vänner!     Ronny var överlycklig då han fick raca omkring med traktorerna!    Även den lilla vita var med och "jobbade"  


Efter det följde Medeltidsdagar utanför Ystad. Där var det mycket nerver i pojken och han stod på bakbenen någon gång. Där fick jag vackert glida av i min medeltidsklänning och låtsas att det hörde till showen. Puh! Sen tog vi det lite lugnare dom följande dagar och höll oss borta från narrar med trummor och pipinstrument.

   

Jag jobbar med företaget och hade ett examensarbete i skolan som gällde just min träning: Säker ryttare - Säker häst. När jag presenterade mitt examensarbete på skolan satt flera prominenta personer från Västra Götalands hästnäring och lyssnade på. Det resulterade i en del clinics och kurser!

Slädarna är framme för att köra med tjejerna men så klart töar det bort nu. Men! Vecka 8 kommer det alltid snö så jag avvaktar till dess.

Lill-pojken Auke skall påbörja inkörning i vår.

Kattamonsterjävlarna är en historia för sig. Det får bli nästa gång!

Kram / Christina med flocken

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards