Alla inlägg under oktober 2010

Av Friesrar - 30 oktober 2010 19:58

        Dom skall altid ställa till det, dom där kattamonsterjävlarna.
Kortsvans - korvälskaren - Farbror Nick är dålig. En dålig katt innebär en dålig Christina så jag får väl vila idag och trösta henne.


Hoppas verkligen att Farbror Nick lärde ut alla jakt knep och tips till den där numera lata stallpersonalen!  
Nick - du blir saknad!

                     
En ledsen Valp

Av Friesrar - 28 oktober 2010 17:38

Hittade några bilder som är gjort av en väldigt

                     händig människa som jobbar på egen hand   

                             Tur han inte har hovar eller kattamonsterjävlartassar!   

                                


Jag brukar få olja på hovarna. Tror jag sträcker mej så långt!

/Valpen

Av Friesrar - 24 oktober 2010 22:20

Jag har funderat....
Om man har en vit katt så har den vita morrhår. Om man har en flerfärgad katt så har den vita morrhår.
Men om man har en helsvart katt- har den svarta eller vita morrhår? Finns det någon katt som har svarta morrhår?
Om nån ser en sån så kan ni väl rycka av ett svart morrhår och ge mej!

Varför har en katt med svarta öron - vit insida på örat?

En fundering till...

Vi har ju en flock kattamonsterjävlar här. En gammal gubbe men kort svans och sen stallpersonalen med långa svansar.

Har dom med lång svans lika många kotor i svansen som kortsvans?

Blir svansen längre om man drar i den?

Och så den STORA frågan:

          Varför är kattamonsterjävlar IDIOTER?

                                

                                                            

                                               

Akta er för kattamonsterjävlarna! Dom finns ÖVERALLT!  


/Valpen 




Av Friesrar - 20 oktober 2010 20:26

Jag har visst inte skrivit på länge.

Christina och Ronny är som illbattingar och kommer och går.
Jag har full rulle med, då jag har träning varje dag. Tränar på hoppningen (som inte är min bästa gren)  

           och gör en massa "funny walk"                             

Samma sak varje år vid denna årstiden! Det är mycket rolligare att träna sånt här än sån där dressyr!

Lite jobbigt nu när det regnar och vi tränar eld.....  


Ungefär som:  


                                     


/Valpen




Av Friesrar - 10 oktober 2010 21:58

R2D2, H2o eller andra konstiga förkortningar - Med Snälla Vinkningar Ctvå eller

Massa Snitsiga Varierande CATAMONSTER-JÄVLAR TVÅ stycken!

Idag var det visst premiär för en sån Msv:C2 - vad det nu var....

Vi var i Karlskrona på KLRK   

Jag hade roligt i alla fall! På galoppen drog jag iväg så att min chaffis blev alldeles vimsig och svängde fel!

Den där rosa knasen         

var där med, men han var inte rosa. Hade passat fint med naturens vackra färgskiftningar nu. Jag tror att hans chaffis- min kompis Malin- hade velat ha lite av mitt raketbränsle då han var liiiite seg.

           Men Nesse-Nisse är fin trots allt!   

Många andra fina ekipage var där! Och jag fick en egen box som jag genast rullade omkring i när jag kom på morgonen. Christina muttrade något om tidigt - borsta - trött- f-n - onödigt - och några morrningar, hi hi! Tack Ullis för den fina mjuka boxen!

Hur gick debuten.....Tja, kom inte sist i alla fall! Vi gör gärna om det!

    Med Snabb Växel- Cäljer 2 kattamonsterjävlar!

/Valpen


Av Friesrar - 6 oktober 2010 23:09

Stallpersonalen jobbar för fullt.

Nu när hästarna är installade kommer den där "Pipsill" Ferdinand

   (Här i ett väl avslappnad läge med Fluff)

     

 och rusar fram när skottkärran körs fram för att lastas med hö.


Hoppar upp på höbalen och insisterar på att åka bort till hagen då Christina förbereder och lägger ut morgonmaten.

Hur löjligt är inte det jobbet? Vad gör han egentligen? Håller hö-stråna på plats? Kollar att inga möss ligger i balen?

Nåja- det finns väl värre jobb än vad kattamonsterjävlarna har.....

                

  

/Valpen

Av Friesrar - 3 oktober 2010 22:17

I lördags fick jag en ny kompis!

Han var väldig liten och ljushårig. Jag pratade med han men jag förstod inte så mycket. Dialekten var Isländska-småländska-blekingska. Men söööt var han!
Han heter Affe och har små öron.  

                          Min kompis Nina fick rida mej på en långrunda ut i Olofströms trollskog. Väldigt vackert och en massa konstiga vilda djur så som kossor och grisar!

Sen blev jag kisssenödig....  

Jag har äntligen lugnat ner mej efter att ha sett både Christina och Natalja på min lille nya kompis Affe. Han var liksom lite liten och så sprang han konstigt så att tjejerna bara kacklade och skrattade. Gud-vicken syn!

     Natalja var värsta turisten med kameran i högsta hugg!

 Den lille hade lite svårt att hänga

med oss långbenta - ja Fet-Lina ville ju med!

                Man ser den breda baken där framme till vänster....        

   Natalja på söt-Affe i en tunnel var man INTE kan klämma igenom en lastbil.....

Jag sa till Christina att jag ville ta hem min nya kompis men jag får visst inte ha små husdjur.

Tack Affe o Nina och Natalja för trevligt sällskap i "Sherwood-skogen"

/Valpen


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards