Alla inlägg under maj 2009

Av Friesrar - 30 maj 2009 22:31

Oj oj oj, vad fint det var! Körde ett brudpar på Hasslö idag. Hela följet kom med båten "Axel" från Nättraby kyrka och skulle ha festen i Folkets hus på Hasslö. Brudparet visste inget! Den underbart vackra bruden sa nog 5 gånger "Jag visste inget om det här!" He he, roligt med överaskningar!

Vilket härligt gäng med gäster! Alla vackra och glada!

Jag tror att alla tyckte att jag var fin med! Christina svor lite innan vi åkte då vi hade strömavbrott och hon kunde inte köra snabeldraken i min päls! Hon fick fint använda borsten!

Vacker flätad man hade jag med vita rosetter i. Ooooh så fint! Många kom fram och tog kort.

Hasslö är en fin ö!

God natt!

/ Wouter

Av Friesrar - 29 maj 2009 22:29

Ja då var det dax igen.

Christina fejar och putsar så pälsen flyger men skiner till slut. Imorgon kl.16.15 skall vihämta ett vackert brudpar med följe som kommer med skärgårdsbåten "Axel" till Hasslö. Brudparet gifter sig i Nättraby och åker sedan till Hasslö för festen. Det roliga är att det blir en överaskning från brudens pappa Christer! Alltid roligt med överaskningar! smiley

Vagnen är lastad och putsad. Selen är putsad och fina dekorationer dit satta. Fracken är framlagt och den höga hatten avdammad.

Jag tycker att det är riktigt roligt att köra bröllop. Jag vet att folk tycker att jag är vacker, så då visar jag upp mig ännu mer och lyfter på mina lurviga ben!

Skall ha min skönhetssömn och ladda för den viktiga dagen imorgon!

Kan ni tänka er att solen skall lysa i hela landet- PINGSTAFTON!

/ Wouter fan de Slachtedyk

Av Friesrar - 28 maj 2009 22:22

Tänka sig! Jag lyckades komma in i en ruta var man kan börja skriva! Trots min ålder på 10 år kan jag ändå lära mig den ädla konsten att hantera en dator....

Jag har vilat och pratat med brudarna idag. Dom två står i hagen mitt över och heter "Lilla Lina" och Liesje. Lina är min gamla kompis, ett halvblods sto på 173 cm och som har varit lite krasslig i ett ben. Liesje är en liten elev som bor här några veckor. Hon är av samma ras som mig så vi talar samma språk trots att hon är en hon. Lite väl tjejig är hon ibland. Förstår mig inte på dessa kvinns ibland!

Väldigt intressant väder idag, ömsom regn ömsom åska. Skönt med lite väta i pälsen. På lördag skall jag till en ö söderut. Där går bilväg dit så vi slipper åka båt! Där skall jag visst köra ett bröllopsfölje upp till deras fest. Alla 86 gäster skall promenera med oss upp till festligheterna. Där skall finnas många musiker och unga glada människor. Det skall bli skoj!

Nu kommer nog husse med kvällsmaten. Jag återkommer senare!

/ Wouter fan de Slachtedyk alias Valpen

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards