Alla inlägg under januari 2010

Av Friesrar - 31 januari 2010 18:16

Idag fick jag snällt stanna hemma tillsammans med Fet-Lina medan Christina åkte in för att hjälpa till på klubbtävlingarna på KLRK.

Det var MINUS 20!!!!! när hon körde hemifrån vid kl.08.30 och hon kollade både mail, hemsida och sms om det kanske, kanske var inställt.

Men nej då! Hästfolket är ingen klok ras.... Tävlingar körde igång med bara några få strykningar!

Christina (som frös) var mäkta imponerad av ryttarna som genomförde tävlingen! WOW!      

Tycker att alla skulle få en blå/gul rosett och hästarna ett x-tra äpple!                                                                  


                      

Alla hästar var i super fin trim och stessen kryper upp på Christina att sätta igång mej och Fetknoppen.

Men det var det där med allergi och lappmögel.....

                             

Kram på er alla och en chokladbit!   

Hoppas att jag träffar alla mina tävling- och träningskompisar snart!  

/Valpen

Av Friesrar - 21 januari 2010 21:39

               Som alla vet är Christina en riktig fryskyckling.... Säger att hon har allergi mot minusgrader och "lappmögel"

Tror inte riktigt på det!

Hon har ju alla möjliga prylar att hålla värmen när hon jagar runt mej och Fet-Lina.

Hon har:

ELUPPVÄRMDA HANDSKAR:


Från Tidaholmsvagnar.se

Dom är återförsäljare åt Equiplus:

Sen fick hon nya goa varma stövlar från Mountain Horse. Dom är gulliga vid mej och brukar ge mej lite prylar, men efterssom jag har lite svårt för stövlar så får Christina dom.

 

Å så senaste tillskottet:

ELUPPVÄRMDA SULOR!!!!

               Dessa hittade hon hos Razerback i Karlshamn.

Hon gnäller faktiskt inget om frusna tår, så dom är nog bra!  

Undrar varför håret står rakt upp på henne? Tror ärligt talat att elektriciteten tär på hjärnan,   men det har det nog gjort sedan hon föddes.... hehe

Hoppas inte hon läser detta!

Håll er varma!

/Valpen                                         






Av Friesrar - 14 januari 2010 17:58

Alla ni som inte har inspiration - kolla in denna killen:

Ingen Frieser men ändå!

/Valpen

Av Friesrar - 14 januari 2010 17:21

Jahapp,

   då har man vilat massor.   

  

Det kan vara farligt med för mycket vila! Ni känner ju till dom där kattamonsterjävlarna!

Jag säger då det: Akta er för dom, dom finns överallt!  


Vi passade på att vila nu när kung Bore var här, men nu kan vi börja sätta igång.

Jag har ju inte fått träna något sedan oktober! Nu startar vi upp tränar-träningen i mars så innan dess skall jag få tillbaka min "gracila" form...

Jag är så glad att jag kan flippa runt!  


Christina har även anmält mig till         

För nåt år sen kom jag på totalt en 3:e plac! 

Det vore skoj om mina lagkompisar från KLRK ville vara med!


Ja höröni, jag tror att jag behöver röra på mej

om vi skall vara ute bland folk!                  

/Valpen


PS. Ingen häst vart allvarligt skadat på bilderna utom den med kattamonsterjävlen som tyvärr inte kan sova liggandes och har en bestående skräck för dom små jävlarna.







Av Friesrar - 9 januari 2010 22:08

   Oj, va mysigt!

Idag var vi ute och körde släde med en massa goa ungar!

Lite småkallt men passagerarna hade fårfäll och yllefiltar på sig.

Sen fick dom värma sig med Ronny's supergoda mjölkchoklad!

Christina hade med sig en balja till mig med ! Hmmmm, vad gott det var!

O så pepparkakor! (Fet-Lina fick inget. He he, hon har inte fattat att mjölkchoklad är gott!)



  


Ha det gott!

/Valpen

Av Friesrar - 8 januari 2010 20:56

Nu är det väl ändå liiiiite kallt!

Såg nåt konstigt i trädgården imorse....

  

Jag kanske var lite trött....

/Valpen

Av Friesrar - 6 januari 2010 21:15

Ja idag var det lite kallt men inte tillräckligt att slippa snöklamp. Tråkigt att gå i högklackat!

Bra att vår bästa superduper hovslagare Linda kommer imorgon. Hon e duktig!

Dom där kattamonsterjävlarna har även dom vilat.

Varit inne och - ja, vad vet jag.....


Dom har även en kattlucka i stallet in till den varma sadelkammaren. Jag ser dom där ibland.....


     

Ja, dom där kattamonsterjävlarna.

         Akta er för dom!

/Valpen


Av Friesrar - 5 januari 2010 21:47

       Christina träffade lilla Lotta (som är en kompis till mej och har matat mej med kanelbullar)

Hon och hennes söta flickor åkte släde den 30:e januari 2004!

Tyvärr åkte dom med Fet-Lina eftersom jag inte hade kört släde än. 

              

STACKARNA! Det enda dom såg var en ände stor nog att användas som fåtölj!

     

TACKA VET JAG MIN FINA BAK!

  

Lotta har lovat att komma och ge mej en kanelbulle (eller 2) tillsammans med hennes mycket kloka syster som har en dotter som också gillar HÄSTAR!!!


KRAM PÅ ER!!              

/Valpen



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards