Alla inlägg under april 2011

Av Friesrar - 27 april 2011 21:12

Hej!
Ju mindre jag bloggar desto mer har jag att göra. Det verkar vara ett sammanhang där! Jag har fullt upp nu för tiden.

I helgen var det dax för årets första tävling på hemmaklubben. Det fick bli en LB:1 då jag bara har tränat i 4 veckor och är inte riktig stark än. Trots att piloten troligen skulle behöva karta och kompass (red fel 2 gånger!) så kom vi på en fin 3:e placering utav 28 starter! Vi besegrades av min duktiga tränare Ninni och den fantastiska Otto som också är en Frieser. Kan inte bli bättre, eller hur!

Christina har äntligen investerat i en nyare maratonvagn som man kan köra både enbet och par! Tanken är att jag skall dra den med Fet-Lina. Tur man inte har skacklar när man kör par....hon hade fastnat annars   

Nå ja, hon fick köra premiärturen och den lilla vita var med.   


Fet-Lina tyckte det var härligt att springa med vagnen och var lite svår att hålla igen. Pigg som en mört trots feta magen!

Hittade även SNÖ ute i skogen!!! 25:e april!  

Ni kanske inte ser snön för det är något STORT och fet i vägen....

Jag såg en intressant skylt när jag var i Markaryd för ett tag sen. Där har dom härlig humor!

                             

Undrar om det skulle funka i Karlskrona eller så fattar inte folk vad det är för fel på den sjukdomen...


Hörs snart igen!

/Valpen

Av Friesrar - 18 april 2011 20:53

Har nu hört något oroväckande.....Kattamonsterjävlar är försvunna! Flera sådana här i byn är borta och även en i Skåne! Det är ju lite konstigt. Kanske det har att göra med att det är vår eller dom har gått "walkabout" eller så är dom ute och reser till Blåkulla!                   
                               

Jag skall iväg i år igen! Skall hinna hem till tävling på måndag. Vi skall ha årets första tävling och en mjukstart med en LB1. Nästa klass uppåt var MsvC1 och för det är vi inte starka nog än.

Nehej. nu skall jag hjälpa Christina och trimma kvasten!
                           

Ha det gott!

/Valpen

Av Friesrar - 13 april 2011 06:48

Hej!

Har lite mycket nu...under tiden kan ni ju kolla och lära er lite om kattamonsterjävlarna. Återkommer under närmaste dagarna.

   


Live and learn!

/Valpen

Av Friesrar - 5 april 2011 22:26

Oj, oj, oj

Ikväll var vi iväg på Ninni-träning. Jag har längtat hela vintern men nu ångrar jag mej. Jag var sååååå trött så jag kunde knappt stå på benen! Christina lika så.

Imorgon blir spännande med träningsvärk! Undrar om det hjäper med kattpåläggning?

Vi fick fin-fina bilder från vår kompis Ann. Hon tog bilder i helgen när vi var och tränade med Black Pearls i Karlskrona.


     


På lördag skall vi till Bollerup för en uppvisning! Jag skall in 5 gånger!

Black Pearls har även fått en egen hemsida: www.blackpearls.se

Det är under uppbygnad av gulliga Emma's mamma och kommer att kompleteras under hand.

Nähej, jag måste ligga ner. Är liiiite trött i benen! Tror att jag skall lägga upp benen i högläge, kanske med en kattamonsterjävel under benen!


/Valpen


Av Friesrar - 2 april 2011 23:22

Jag hade det ju finfint i Malmö. Nu hör jag att den lilla vita mådde hur bra som helst då de fick bo hos Demetra och Ulf. Dom har ett gäng hundar med och Silly-Tilly kände sig som hemma där! Tror jag har hittat en film på det:



Imorgon träffar jag mina Blekinge Friesrar igen, Celeste och Otto i vår grupp Black Pearls. Dom är duktiga!


/Valpen.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards