Alla inlägg under maj 2010

Av Friesrar - 30 maj 2010 22:34

Oj oj, vad romantiskt "mitt" bröllop var i lördags!

Vi kom fram till stan i god tid så vi gick omkring lite och tittade på trafiken.

   En och annan buss såg vi!    

Sen var det dax att sträcka på sig och bege sig till Gamla Skeppsbrogatan. 

Den supergulliga brudgummen hade ordnat att vi skulle köra han och hans nyblivna söta fru till festen på Statt.

INGEN visste om att vi skulle komma!

Exakt kl.19.15 dök vi upp på adressen som vi hade avtalat.

Där stod en BMW cab med en söt brud på väg att sätta sig.   


Då körde vi fram och frågade om dom ville åka med oss istället!

         Hi hi, vad hon var snopen!

Brudgummen var såååå omtänksam mot henne och dom var hur gulliga som helst! Han sa att detta hade varit hennes dröm att åka häst och vagn! Såå roligt att uppfylla folks drömmar!

Vi körde omkring i ca 1 timme och stannade av vid Bastion Aurora var dom tog massor med bilder.   

   Jag tittade på      


  

Dom fick så klart lite champagne!

Vi lämnade av dom på deras fest och hoppas att dom hade en otrolig kväll!

Sen hemfärd och hemma vid kl.22 Äta -sova - äta.

Iväg på söndagsmorgonen och hårdträning för Ida. Jag var lite skröpplig och oren i traven i början. Christina var lite orolig där! Men jag tror jag hade en "skit på tvären" och när den släppte så gick det bra igen!

Christina fick en "Aha-upplevelse" med skänkelvikning. Hon har ju krånglat till det och nu blev det riktigt lätt när hon äntligen fattade!

      Jahapp, det var den helgen! Nu fortsätta äta GRÄS!

/Valpen

Av Friesrar - 28 maj 2010 14:31

Hi hi, imorgon är det en liten överaskning på gång!

Då skall vi köra ett bröllop inne i Karlskrona och varken bruden och bröllopsgästerna vet någonting! Brudgummen har ordnat överaskningen, det är så man blir tårögd!

Vi skall hämta dom nygifta på kvällen kl.19.15 och sen köra till Bastlion Aurora borta vid Amiralitetskyrkan nere vid Örlogsbasen. Där skall vi fotografera och dricka skumpa.

Sen kör vi ett varv på torget och kör uppför Ronnebygatan hela vägen fram till Statt var alla gäster står på trappan kl.20.00 och förhoppningsvis ser oss -och hör - när vi kommer! Jag skall klampa riktigt hårt med hovarna så att vi verkligen hörs!

Bröllop är sååååå fiiiint!

Imorgon skall det putsas på mej och idag är det vagnen och seldonens tur.

Jag skall bara äta mig i form.....

/Valpen

Av Friesrar - 27 maj 2010 16:52

Christina har gått omkring på gården och sjungit på en låt:


Den baddräktstid nu kommer, när magen är för stor. ♫ Då valkar bara sväller och celluliter gror. ♪ Generande behåring lyfts fram i solens ljus. ♫ Nej stranden verkar boring, vi stannar inomhus. ♪ De krav som sommar´n ställer, förstör vår ledighet. ♫Vi sitter där å gnäller, fy usch vad jag e fet. ♫ Fast vem vill motionera, när man kan sitta still. ♪ Nej låt oss revoltera, vi tar en kaka till.. hick!!!


Guuud, va skönt att Fet-Lina och jag får gå på betet och slipper höra detta!

  

/Valpen









Av Friesrar - 26 maj 2010 20:45

Jag har en kompis som är lite smart.

Vi tränar ihop och han är nog en sån där hoppehäst men han kan faktiskt gå dressyr! Jag försöker att härma han i den förvända galoppen då han är stadig och fin. Jag lyckas ALDRIG att göra som han gör! Han är fiiin!

Jag har funderat på en grej han gör. Så fort han ser en gräsplätt, oftast samma gräsplätt, så måste han ställa sig och kissa.

Jag tror att hans ryttare säger till han att kissa och så gör han det!

WOW, vad lydig han är! Jag lyder bara till "plats i korgen" när jag skall i hästtransporten.

Jag skall kolla in min kompis och försöka lära mej.

Roliga Herr Pinkenstråle af Horatius. (eller är det Herr Horatius af Pinkenstråle?)

Nu är det dax för nyheter:


Huvä paivä

/Valpen

Av Friesrar - 23 maj 2010 19:56

Hej! Nu var det jag igen.

  


Dagen började inte så glamoröst. Jag skulle ju göras fin inför uppvisningarna på Ronneby Ryttarföreningens vårshow.             

När Christina började putsa på mej så såg hon att en fågel hade skitit på min rygg!! ÖÖÖÖRRRRKKKK! Vilket fint liv för en showhäst!

Nåja, vi kom iväg och hälsades välkommen av min favvo-tränare Madde! Hon hade fixat en box till mej och där slog jag mej till ro med en gång. Jag hade även en väldig trevlig brun grannhäst. Snackade lite taktik o så.

Christina och hela sitt fan-clubs gäng blev bjudna på en härlig fika och solen var helt ljuvlig denna dag!     

Sen var det dax för dagens första uppträde. Vi gjorde ett litet nummer med damsadel.                     

Jag kände att mina enkla byten var ganska så bra idag. Det ökade traven var lite seg men hyffsad. Jag såg massor av mina kompisar i publiken!

Sen fick jag vila lite och tog en skön promenad med min kompis Mona.

Vi hann se lite av dom andra som var med i showen. Alla ekipage var jättefina!

          

          

Ja, sen var det dax för nästa grej.

På med den tunga portuguesa-sadeln och lite snitsigt i håret

sen var jag inne med "Modiga Valpen"              

     

En show vi har gjort massor med gånger men denna gång la vi till två extra saker.
Vi gick igenom papper! Christina hade varit grafittikonstnär och ritat en..... ahum..."fin" mur och skrivit Valpen på pappret.

Det gick bra att gå igenom. Vi har ju gjort det massor med gånger hemma, men det är ju lite läskigt när man hör att det sitter folk bakom.

Sen tände pyromanen Ronny på en fyrverkerifontän. Dom är facinerande! Jag kan titta på dom hur länge som helst! Det är fiiint!

Efteråt stod vi utomhus och då kom en massa barn och ville prata med mej! JÄTTEMYSIGT! Bästa jag vet - att få ALL uppmärksamhet, hi hi!

                                

Sen åkte vi hem och just som Christina skulle dusha av svetten på mej öppnade sej himmlen med ett skyfall så Christina ställde ut mej i hagen istället så jag fick gå i den naturliga hästtvätten! Sen rullade jag mej för allt vad jag orkade!

OOOOhhhhh, va skönt!

Nähepp, nu skall jag vila lite, äta och sen njuta av min ler-inpackning och sen sova!

Tack för alla gulliga ord från mina fans! Det värmer ett litet hästhjärta!

Och tack till Ann, Anne, Mona och Erika för all hjälp!

/Valpen


Här fånar jag mej lite innan:         

                            

Här är några av mina nya fans!

                                              

Av Friesrar - 20 maj 2010 22:15

Jahapp, då var det bestämt att det blir den "lilla" röda.

                                     
Christina kom på att då måste man ju ha lite seriös musik så det mixades till snabb. Vi provred ridvägarna för damsadelridningen och timade det hela. Det blir inte mer än 2 minuter och 59 sekunder. Hon hade nog inte orkat mer! Vi skall träna lite imorgon med, kondisen är inte som den borde vara på vissa....


Vi snickrade även en liten överaskning som vi skall visa upp på söndag. Sen tränade vi "det"! Sååååå spännande det blir! Vi har gjort "det" massor med gånger hemma men aldrig på show. Vad jag vet är det ingen som gör "det" någonstans!

Yiiiihaaaa!

Ridbanan invigdes idag! Helt underbart underlag!

Men vad ser jag i mitten på ridbanan?
En kattamonsterjävla-skitahög!!!! Vad tror dom? Att det är världens största kattlåda?

Äckliga små djur, dom där kattamonsterjävlarna!

                 

Glöm nu inte på söndag! Show i  Ronneby!

Nu vilodax!

/Valpen

Av Friesrar - 16 maj 2010 18:33

Nästa söndag skall jag och Christina till Ronneby och vara med på ridklubbens vårshow. Vi skall göra vår klassiker "Modiga ekipaget" och sen innan dess skall Christina rida damsadel....

Hon vet inte riktigt vad hon skall ha på sig och behöver din åsikt!


Gul svart kördress

 

Tävlingsridkläder

 

Svart orange klänning (Jag och Christina 2:a från höger)



Rosa klänning (Jag till vänster)

    

Röd klänning

 

Damsadel 080623

Rosa medeltidsklänning

     


Rösta gärna! Vicket dilemma hon har!

Själv kommer jag au naturell med vitt på benen och huvudet!

/Valpen

Av Friesrar - 15 maj 2010 22:35

Helgens aktiviteter på gården har varit intressanta att titta på.
Padocken har renoverats. Den har varit igång i ca 13 år men nu var det dax att lägga om underlaget.

Jag observerade flertalet djur:

Först slet Christina och Ronny som grisar för att skala av topplagret på padocken.

   Skyffla, skyffla, skyffla


Sen kom en stor katt - Caterpillar och dumpade stenmjöl.

  


Sen körde Christina omkring med en padda i 5 timmar.

   "Stompy"



Sedan var det dax för stora elefanten med 20 ton sk "harpat" sand.

  


Lilla arbetsmyran Buster fick också hjälpa till.

Han fick t.om en släpkärra....Notera LGF-skylt....


                


Sen var dom hungriga som vargar och åt som hästar.






                                   

Själv observerade jag bara. Hade dessutom en hääääärlig massagebehandling av min kompis Natalja. Oooooh vad skönt det var! Jag tror att Christina var lite sotis efter allt slit, hi hi!
Sen var det en härlig jogg i skogen med Fet-Lina vid hand.

Härlig dag med intressant underhållning!

Take it easy!

/Valpen

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards