Alla inlägg under februari 2011

Av Friesrar - 28 februari 2011 22:57

Har sett bilderna från senaste Frieserträning med Black Pearls och kom att tänka på en låt som passar Emma och Celeste:



Hon brukar vara lite mosad emellan Otto och mej!


  

Det brukar bli ping-pong med Celeste och blåa knän för Emma! 

/Valpen 

Av Friesrar - 27 februari 2011 18:28

I fredags träffade jag mina kompisar i Black Pearls, Celeste och Otto.  Vi hade träning och denna gång tränade vi på hög musik. Stackars fröken Celeste, hon var inte riktigt glad för raggarlåtar. Jag tror hon är mer av den klassiska typen. Typiskt tjejer, hon vill nog ha en tryckare och myspys-musik! Hon fick gå tryggt mellan mej och Otto och varje gång vi passerade högtalaren så tyckte hon det var lite jobbig musikval och sprang fram. Otto är en skön raggarkille! Cool och lugn! Efter ett tag så började Celeste faktiskt gilla låtarna! Det såg riktigt fint ut då alla tre höll sig tajt ihop. Stackars Emma som var i mitten....hon har blåa knän!
Hon har i alla fall jämnvikt mot Christina och Malin som bara har ett ben som är blått....

Christina har jag inte sett till. Hon har varit inne hela helgen och jobbat

 på scenkläderna.   

Dom där kattamonsterjävlarna har visst hjälpt till.  

      "Vi har inte gjort nåt...."

VARFÖR måste dom sitta på allt man jobbar med?

Det är visst även svårt att rita mönster med klösspår i.

Det har sett ut som i Askungen    

                                        

fast istället för möss, så var det kattamonsterjävlar och i stället för hjälp så var det förstöring!

Varför är inte dom där som andra katter, jagar möss och bor i stallet. Men nej då, dom sover i sängen och bara skriker och bråkar så fort dom inte får mat! Christina höll på att få in en svans i symaskinen!   

Det hade sett ut på uppvisningen med sådan dekor! 

Det är som jag alltid har sagt:

Akta er för kattamonsterjävlarna - Dom finns överallt!

  

/Valpen




Av Friesrar - 20 februari 2011 19:47

Helger är roliga!
Det är alltid något på gång och mer blir det allt eftersom våren är på väg!

Christina var ju på Bröllopsmässan i lördags. Hon pratade varmt om
mej och Fet-Lina. Hon har nog flera som vill åka med oss i vagnen!

Så här fint var montern:

     

Christina såg dock ut som ett åldigt museiföremål
                   när hon kom hem....liiite tött.

                 

När hon kom hem så hade kattamonsterjävlarna arbetat hårt
                               och vilade ut sig just när hon kom hem....

              Hårt liv för stallpersonalen......

Sen kom söndagen!

Det var HÄFTIGT!
Det finns inget häftigare än en Frieser och om man har tre, ja då är det ju super häftigt!

Vi i vår nybildade grupp "Black Pearls", träffades på morgonen i ridhuset
och körde lite tajt kadrilj och miljöträning.

  
Celeste har ju varit med i miljöträning förr och kände väldigt väl igen skrammelhinken men lilla Otto tyckte den var lite läskig först men kom snart på att det var inte så farligt.

Vi avslutade med lite bus (hopp o bock) och lek och jagade varanda med presenningen. Ooooh, vad roligt det är!

  

Här ovan jagar Celeste och Otto, mej och Ann som red mej en stund! Oj, oj, var roligt det var! Imorgon kommer jag nog att få träningsvärk!

På fredag skall vi träffas igen kl.15.00 i lilla ridhuset och skulle var glada om jättestökiga människor - kanske även med vuvusuelor- satt på läktaren!

Hoppas att vi ses då!

/Valpen


Av Friesrar - 18 februari 2011 20:47

Jahapp. Nu har man blivit ett museiföremål.

Fet-Lina och jag är på mängder med bilder och film inne på Marinmuseum i Karlskrona. Där är vi mellan gamla galjoner.

  

Imorgon har dom förvandlat hela museumet till en stor Bröllopsmässa.
Christina skall gå omkring finklädd med sin dumstrut...
Oooops, jag menar hög hatt och frack.  

Vi - hästarna - fick inte följa med.

Gör inget, för jag tänker vila mej och förbereda mej inför söndagens FRIESERTRÄFF på KLRK med vårt nya gäng "Black Pearls"!


Hörs sen!

/Valpen


Av Friesrar - 13 februari 2011 22:55

Christina säger att vi skall vara med i Black Pearls!

Vad i hela världen är det?

Kan det vara försäljning av    ????

Eller har Christina "lost her marbles?    


Eller kan det vara dom där j-vla svarta kattamonsterjävlarna?

        

Näääää! Dom är väl inga PÄRLOR inte?


.......Nej, inte än! Nu har vi värvat några häftiga hästar!

Tillsammans skall vi bilda Black Pearls! I mitt gamla hemland kallas vi för just Svart Pärlor. Måste vara för att vi är vackra och bländade ;-)!

      Vi har fått med oss Emma och super- Celeste

                           

                                         och Malin och fantastiska-Otto

                                                  

      

Och så jag och Christina.
Vi skall lära upp dom att bli showhästar och första showen blir på Bollerups Hästgymnasium den 9:e april!
Det skall bli superroligt att få med några "Pärlor" från Blekinge!
Vi skall även samarbeta med Skånska Frieserföreningen som alltid är häftiga och roliga när dom är ute. Jag skall showa med dom redan i mars på Mila- mässan i Malmö. Där har jag redan fått övernattning på Jägersro. Kommer att känna mej som en galopphäst...

Det blir ett roligt show-år!

Bara man slipper dom där Black Pest (Pets?)       

                                 

/Valpen

Av Friesrar - 9 februari 2011 22:07

Pippi potta,

            Pirajan

                  eller även kallad Fet-Lina är hemma!

Hon är väl inlindad på heeeela benet. Jätte fint med rött bandage!

Hon verkar ha haft det bra där uppe i Kalmar. Hon är ju lite av en stammis där uppe och hon hade visat sin lugna fina sida hela tiden. Söta sköterskan (veterinärassistent) Åsa     sa att hon lyfte på benet en gång när hon bytte bandage. Hon är visst en exemplarisk patient!

Veterinär Pia    var superduktig och fixade hennes ben med hjälp av en fantastisk salva   

som fd. "Stubby-pappa"    rekommenderade.

Såret var riktigt fint läkt! Nu skall hon äta en massa mediciner ett tag och nya förband på benet resten av veckan. Sen är hon ok igen!

Dom är duktiga där i Kalmar!

Jahapp, det blir inga morötter för mej i några dagar då jag har lovat bort mina till vår lilla patient.

Nu skall jag prata mer med henne och fråga mer vad som hände där uppe. Undrar vad som händer på ett häst-sjukhus på natten?

Har dom kattamonsterjävlar som jobbar då?    

/Valpen  


Av Friesrar - 8 februari 2011 21:40

Ooops....

Jag är "in the doghouse"

eller skäms som en...

               

VALP?  


Vi var ju på semester och sista kvällen så skulle jag försöka skrämma Fet-Lina men råkade sparka till henne istället. Hon fick en otäck skada på ena bakbenet, på framsidan av hasen, på leden. Det blev inget vacker då jag dessutom hade broddar på.

Jag lovar - det var INTE meningen!

Nu är hon inlagd sedan igår på sjukhus. Oj oj vad jag skäms!

Imorgon kommer hon kanske hem och jag skall ge henne alla mina morötter!

Under tiden sjunger Christina på refrängen på följande låt.

(OBS! Barnförbjudet!)




http://www.youtube.com/watch?v=QvWj18LeU1g


Hon sjöng denna sång även för 2 veckor sedan när lastbilen havererade och bärgningsbilen ville ha betald....

Tror faktiskt att hon börjar bli lite "Kookoo"....

/Valpen

Av Friesrar - 4 februari 2011 20:49

Hej!

Nu har jag varit borta ett tag igen, men jag är på äventyr!

Jag och Fet-Lina är på semester uppe i dom Blekingska skogarna. Jag har minsan sett Fet-Lina skaka i skinnet! Vi har några konstiga grannar som hon är helrädd för! Dom är helskumma luddiga vita grunkor på fyra ben som skriker "BÄÄÄÄ" så fort någon kommer. Jag tror det är minst tjugo stycken och när alla skriker....ja då måste öronen vikas dubbelt och täppa igen hörselgången!

Christina och Ronny var iväg på nåt modernt: "Upplevelseresa"

Dom reste till Egypten, åt middag och sen fick dom vara "Flykting för en dag"

Gud....så modernt!

Konstigt bara att hon sa så många "F-words".....

Nu skall jag se om jag kan skrämma dom där bä-grunkorna!

/Valpen

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards