Alla inlägg under januari 2011

Av Friesrar - 16 januari 2011 21:08

Nu planeras uppvisningarna för 2011.

Först ut är MILA mässan i Malmö den 24-26:e mars. Vi vet inte riktigt vad vi skall hitta på detta år. Förr om åren 2007 och 2009 har vi gjort allt från kadrilj, dressyruppvisning, eldhopp och Modiga.

                     
 Jag var med på infotavlan
                            fast jag inte syntes;-)... 


Det lutar väl åt att göra en ny variant av Modiga. Kanske även damsadel som omväxling elller köra giggen.


Vi skall vara där tillsammans med våra kompisar från Skånska Frieserföreningen. Förhoppningsvist får skåningarna ihop ett "Tretal" som rider i bredd.


Jag hade hoppats på att fler Friesisar i Blekinge är med och showar. Om du som läser detta och känner någon snygg svartis, så säg till Christina så kanske dom kan börja bilda en showgrupp! Ryttarna som är intresserade kan ju komma ner till Malmö och få lite inspiration!

Visst vore det skoj om vi hade en grupp här i Blekinge som kunde göra något roligt ihopa!


Hoppas få höra ifrån några nya kompisar! /Valpen


Av Friesrar - 13 januari 2011 12:48

Ujanamej, vad det töar! Visst är det härligt!

Tror det är vår och får mina ryck i hagen. Fet-Lina brukar haka på och vi skuttar och hoppar omkring som riktiga vildhästar, hi hi.

Men.....Christina säger till mej att ta det lugnt- glädjedödare

Det brukar visst i normala fall bli vinter i vecka 8 och nu är det bara vecka 2. Då betyder det att vi får 2 vintrar?

Nå ja, då kanske jag får köra släde fler gånger!

I helgen gjorde vi ett ryck i ösregn men isgata. Tur vi hade dubbat!

                        

Fick några nya kompisar med! Dom var snälla!

                Mmmmmmm-mjölkchoklad är GOTT!!


/Valpen


Av Friesrar - 5 januari 2011 22:39

Nu kan vi inte klaga här nere i söder att det inte är slädföre!

I helgen var vi ute på en härlig tur i strålande solsken!

Här är vi uppställda innan vi körde iväg


  

Det är inte solförmörkelse......det är Fet-Linas beeeehind

                                

Här är jag i solen

  


                 In action

   

Fet-Lina med Christina och en pytteliten passagerare

  

Det var väldigt mysigt och vi hade en väääldig snobbig liten passagerare:


  

    Silly Tilly                 


Fler turer till helgen!

/Valpen


Av Friesrar - 1 januari 2011 19:35

Oj oj, vicken fest!

Ja - nu har väl alla märkt fyrverkerierna?      

Ni vet väl varför?

Jo, jag, Fet-Lina, Affe, Latiiinen, Nelson, Wibbely-Wobbless, Horrasius af Pinkenstråle, Apocalypse, Erika, Bigge, Celeste, Stjern, Majimo, Unicorn, Ping-Pong-Pluto,  Joche, Trynke, Teo, Fransje o några till- vi FYLLER ÅR! Tänk vad roligt att heeeela världen firar oss så!

Fick en liten hälsning från Söt-Affe-Matte      

Lite fet rumpa som Fet-Lina och lite liten svans men söt är den! TACK Nina!

Jag hade partaj hemma, Kattamonsterjävlarna tog med mat   

men jag höll mig till morötter   


Vi hittade på lekar var vi skulle klä ut oss      

Näääää- skojar bara! Det ÄR INTE jag!  (Kolla kattamonstret i förgrunden)


En av Kattamonsterjävlarna, Fluff, klädde ut sej som "Jake"

 Gud, vad jag skrattade!           

Hoppas att alla mina 2-benta och 4-benta kompisar får ett toppen nytt år!

         (Kanske även Kattamonstrarna- partyanimals)


Kram /Valpen

                 


  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards