Alla inlägg under maj 2012

Av Friesrar - 26 maj 2012 21:29

Jaha, nu när man råkar vara lite sjuk åker Christina och Ronny till mina goa vänner i Krapperup. Fick minsan reda på att Christina fick ut och rida på Kullaberg tillsammans med Jenny och sen hade dom lektioner med Jenny, Hanna och en himla massa andra! Och Fet-Lina och jag fick inte följa med!

Tror du inte att det kom reportrar och både fotade och filmade åt Helsingborgs Dagblad!

http://hd.se/hoganas/2012/05/20/hastar-tranas-pa-olika-faror/


Taskigt att inte vi var med!

Men hoppas att redan till midsommar och till hösten att vi får följa med.


Jag har fått en bättre prognos! Jag känner mig bättre och skuttar omkring i hagen utan att ha ont. Den 7:e juni skall jag till Kalmar igen och då får vi väl se om behandlingen har hjälpt.
Jag tror att det är alla tummar och hovar som ni har hållit som har hjälpt! TACK!


 

Av Friesrar - 12 maj 2012 19:11

Ja, jag sa ju att jag kanske skulle bli forskare på det här med kattamonsterjävlar. Har funderat ännu mer.

Det finns ju massor av olika behandlingar för oss hästar och jag tror inte att jag var så långt ut och reste då jag kom på den geniala lösningen på min inflamation.

Kattstampning är nog det som jag har saknat!

Jag känner en söt liten Celina som brukar få åka och stå på ett vibrationsgolv lite då och då.


Här är hon:

 

Jag tror att om man jagar kattamonsterjjävlarna och försöker stampa ner dom så är det samma effekt som ett vibrationsgolv. Smart va!

Fattar inte varför Christina åker land och rike runt för att få veta vad som är fel på mig.

Hmm, behöver snart fler kattamonsterjävlar....


P&K Forskaren   

Av Friesrar - 10 maj 2012 19:00

Tjohoo!
Jag har fått en andra chans!

Fick mitt vackra ludd på benen avrakat och en bedövning i en led. Hu, vad skumt det kändes! Helt bedövad och sen killade det i kotan. Sen fick jag en cortisonspruta på samma ställe i båda frambenen och även skoddes med ringsko efter att hovis ändrade på hovarna lite. Nu måste jag vila i 4 veckor och sen åker vi tillbaka.

Troligen var jag halt då jag fick inflammation i båda fram. Vad det kan bero på kan vi bara spekulera i. Alla mina andra krämpor som hittades både för 2 veckor sen och idag behöver inte betyda att jag mår dåligt! Man kan visst finnas till även om man har en massa exta grejor lite här o där! (Se på Christina...)

Nu får väl Fet-Lina bli slimmad för dom närmaste bröllopskörningar och sen får vi ju se hur länge jag klarar mig.

TACK FÖR ALLA TUMMAR OCH TÅR SOM ALLA MINA KOMPISAR SKICKADE!

Ni är för gulliga. Christina grät varje gång hon såg sms-en! Löjlig...;-)

Har undrat och funderat på det här hur hältan uppkom.....

Här hemma har jag ju underhållit mig med "att stampa på katter" men i Ronneby var dom kattamonsterjävlarna lite försiktigare (eller smartare) Så där hade jag ingen "kattstampträning" 


                  

Hmmmm, skall kanske bli forskare på det här med kattamonsterjävlar?

  


KRAM!


 

Av Friesrar - 10 maj 2012 06:57

Då bär det av till Kalmar för en andra åsikt om mina fina "spiror"

Hoppas duktiga veterinären Lena har en mirakel  kur!

Kram / Ynkliga Valpen

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards