Alla inlägg under juli 2010

Av Friesrar - 29 juli 2010 22:56

Hmmmmm, känner för att baka....

                                           en paj kanske.......  


      Undrar var kattamonsterjävlarna är? 

              Here, kitty kitty - lilla kisekatten......



Efteråt kan man använda svansen för att rensa mellan tänderna!

   MOOOHAHAHA!


/Valpen

Av Friesrar - 28 juli 2010 21:23

Idag fick jag ut och lufsa i skogen med Laila. Ann red på Fet-Lina och vi hade en häääärlig tur ute i skogen! Jag försökte galoppera ifatt fetknoppen ibland men det är faktiskt lite fullblod i den långbenta damen så jag hann aldrig ifatt.

Det var jätteroligt! Tack Laila för en skön okrävande tur! Jättemysigt!

Vi försökte lära Laila lite katt jodel men kattamonsterjävlarna   

 var inte på hugget och ville inte jodla. Vårt försök att förklara var lite otydligt då vi sa att hon skulle skaka "Lilla Lina" och hon tittade på Fetknoppen. Det var en katt vi pratade om och INTE en häst! Hi hi, lite jobbigt!

Här kommer i alla fall den  riktiga beskrivningen så att ni kan jodla på Aspö!


 


Ha så skoj!

/Valpen




Av Friesrar - 25 juli 2010 19:36

För några år sedan tränade jag för världens bästa Jenny!    

Nu har Jenny flyttat norröver (tror dom har pingviner där...) och har sitt eget företag.

Det var hur roligt som helst att träna för Jenny som alltid är skitglad!

Kolla in ett reportage om Jenny P. :

http://www.hippson.se/artikelarkivet/lifestyle/jenny-gor-smink-for-ryttare.htm


Heja Jenny!


/Valpen

Av Friesrar - 20 juli 2010 22:55

Ooooo, va roligt det är med överaskningar!

Idag åkte vi iväg till Blekinges vackraste plats i Millegarne. Packade lasbil och släp och hittade en äng att parkera på.

Prick klockan 16.00 körde vi upp på Millegarne-gården och hälsades av vår härliga, gulliga tränare Ninni.

  

Hon hade kommit på att den allra bästa presenten hennes pappa kan tänkas få är att få köra en Frieser! Kan ni tänka er att han önskade sig att köra mig!

När han kom ut från huset höll han på att trilla omkull!

Hi hi, vad roligt!

Sen fick vi upp honom på kuskbocken och Ninni och Martin tog plats där bak. Sen körde vi ner till en fantastisk vacker badplats var jag utan tvekan hade kunnat gå för ett dopp....men fick sköta mig och göra mitt jobb.

          

Vi släppte av våra passagerare och körde tillbaka till gården var en härlig box väntade på mej.

Christina och Ronny körde och anslöt till födelsedagsfirarna och fick en härlig picknik vid havet!

Jag stod och kikade in en massa fina hästar!

Sen hem och där hemma stod Fet-Lina och pep och skrek. Berättade för henne om alla fina halvblod jag hade träffat.

Jag är rätt glad att Christina inte bytte bort mej när Ninnis pappa erbjöd "Fidde". Han var hur fin som helst och jag känner mig väldig tacksam att min Christina vill behålla mej!

Dom kanske vill ha Fet-Lina.....


/Valpen


Av Friesrar - 18 juli 2010 21:06

Sååååå underbart!

Efter all denna regn (49mm) som kom igår så fick jag och Fet-Lina en härlig tur ut i skogen idag!
Min kompis Ann var ridsugen och tog med sig Laila som sällskap. Hon fick minsann borsta ordentligt då jag rullat mej ute och sen även i boxen!

Laila fick rida mej! Hi hi, vad roligt det var! Skönt med en tur utan några krav! Det luktade gott ute med. Lite som.....ja, efter regn....!

TACK Ann och Laila för idag!

Hoppas att Laila inte blev avskräckt och att vi ses snart igen!

                                            

/Valpen


Av Friesrar - 8 juli 2010 22:51


Jahapp, vissa gör vad som helst för dom däringa kattamonsterjävlar!




Snyft.......

/Valpen  






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards