Alla inlägg under mars 2011

Av Friesrar - 29 mars 2011 18:46

Ja, då har jag hämtat mig från den fantastiska helgen i Malmö och Mila mässan.

Jag träffade många gamla kompisar och träffade även några nya. Jag fick övernatta i mässhallen och hade en trevlig Husarhäst på ena sidan och en snäll Morgan som hette Betty på andra sidan. Vi var till och med på Arla festen med live-band på fredagskvällen där Christina inte fick följa med! Hi hi, jag var minderårig och fick gå på fest utan målsman!

Christina och jag gjorde 10 uppträdande på 3 dagar! Snacka om snabba klädbyten! På lördagen sprang vi ut back stage och Christina slänger sig av mitt framför Tobbe Larsson och hon bara sliter av sig klänningen! Ja, jag säger då det!

Undrar vad han tänkte?

Jag såg några lamm och även får som klipptes! Fick en idé! Kan man inte klippa kattamonsterjävlarna?....mohahaha!  

Nedan lite bilder och film.


    Här görs jag i ordning i boxen


  

Här rider jag fram på galoppbanan

  


Och här hälsar jag på en skolklass.


Här är en filmsnutt på slutet av "Modiga Valpen" som vi gjorde 4 gånger!
 

Här rider vi så fjädrarna yr! Vi var tvungna att låna våra "Black Pearls" klänningar och red till karnevalsmusik. Superhäftigt!

        

Sen red vi vårt fyrtal i medeltidsklänningar. Så perfekt! Jocke, Theo, Bigge och jag gick riktigt synkade!

        

Och på lördagen var vi 6 friesrar i en kadrilj

  Fedde, Jocke, Bigge, Wouter, Theo och Kiama i kadriljen på lördagen.

Nedan bilder från tidningen Hästfocus och från världens bästa Nina!

                       

Nu är det två år till nästa Mila mässa och vad skall vi hitta på då?

/Valpen 
PS. Tack alla mina fans som kom och hälsade på! Sååå roligt att träffa alla!  


 

Av Friesrar - 27 mars 2011 11:47

Är lite trött idag, så just nu får ni kolla på bilder från Hästfocus så länge. Skall berätta senare om mitt äventyr!

Bilder Mila 2011


/Valpen   


Av Friesrar - 20 mars 2011 22:00

Jag trodde att människor ägde hus

             och hade husdjur,

  men jag tror att det är dom där

             KATTAMONSTERJÄVLARNA

                      som äger huset

      och människorna är bara inneboende!



Som vanligt:

 AKTA ER FÖR KATTAMONSTERJÄVLARNA    

           DOM FINNS ÖVERALLT!


/Valpen


Av Friesrar - 18 mars 2011 21:50

Alltså.....

   Jag är nästan mållös!

     Kolla in detta!


Jag säger då det...dessa Aussies!

           Och dom är inte ens SVARTA!!!!


/Valpen

Av Friesrar - 16 mars 2011 22:08

Nu är det bara en vecka kvar tills jag skall bli tillfällig skåning!

På onsdag i nästa vecka åker vi ner till Skåne för att delta på Mila Mässan som pågår onsdag till lördag.

Jag skall göra "Modiga Valpen" både onsdag kl.11:45, 15:00, torsdag kl. 11:45 och kl. 14:30.


Sen skall jag dessutom delta i "Skånska Fyrtalet" och kadrilj på lördag kl.11:30 Det blir många uppträden! Tror det blir 9 gånger jag skall in!

Sen skall jag träffa en massa andra Friesisar! Vi blir nog åtta stycken i kadriljen. Maffigt!

Jag skall få bo på Jägersro! Kan ju tro man är någon fin galopphäst, eller så!

Jag tror att det är varmare i Skåne, där kan inte finnas kvar någon snö. Kanske även plusgrader!

Hoppas att det kommer många och hälsar på mig! Jag kommer även kanske att stå inne i hallen vid Skånska Frieserföreningens monter H7.

Kom gärna och säg hej!


Nehej, dax för skönhetssömnen!

/Valpen

Av Friesrar - 14 mars 2011 22:15

Hmm

Har märkt att sjuklingen Fet-Lina är nog inte så sjuk. Hon flippar ut alldeles ibland! Tror det är vårkänslor.

Känner av lite med faktiskt!

                   Pigg!


Christina är tvärtom!

  


Mellan varven så äter jag som vanligt....

                     

Och Christina har plockat fram grillen!   

                                                  
 


Ha det så skönt i vårsolen!


/Valpen

Av Friesrar - 4 mars 2011 22:31

Ooooh, vad det tinar och töar!

Visst är det HÄRLIGT!

Hoppas att dom där kattamonsterjävlarna nu kan tänka sig att skita ute och INTE i min box! Ibland så hittar jag både det ena och andra när jag kommer in! ÖRK!

Christina hittade en sån här i vintras:

  

Det är en sån egyptisk sak som kom från den här:

             


Han hette visst Casanova! Så här var framänden:

            


Och sen såg dom en liiiiiten en:


Söt, men skiter nog massor med! Och dom har inte ens snö att gömma det i!


/Valpen        

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards