Alla inlägg under juni 2010

Av Friesrar - 23 juni 2010 22:23

Skönt att få vila idag. Igår träning för Ninni, imorgon träning för Ida och på lördag resa till Höganäs för uppvisning på Hästens dag i Krapperup.

                                  

Det är nog fjärde året jag är där. Förra året hamnade jag till och med i Helsingborgs Dagblad! Dom är ju hur trevliga som helst där! Jag har alltid skoj!

Jag skall göra en "favorit i repris" med "Modiga Valpen" och damsadelritt. Det blir samma som vi gjorde i Ronneby för några veckor sen men om det blåser så kan jag nog inte hoppa papper.      

Christinas fina konstverk lär nog blåsa sönder där borta på Kullahalvön!


Kanske man kan hänga en kattamonsterjävel i varje hörn?......  


/Valpen     




Av Friesrar - 22 juni 2010 21:56

Varför skall dessa kattamonsterjävlarna ALLTID slänga sig framför en och rulla omkring som en dåre?

Vartenda eviga gång som jag går till hagen, ridbanan eller stallet så nog f-n skall det komma en kattamonsterjävel och lägga sig framför fötterna på en!

Hur smart är man då?

En kattamonsterjävel på 3,11 kilo -utan hjärna och 3,11 kilo MED hjärna som lägger sig platt ner framför en häst på 620 stora kilo!

Det är två.....åtta.......fem, ehhhhh massor fler kilon!

Jag har kommit på en ny lek! KATT STOMP!

Fast dom små jävlarna är snabba!

Men en dag så!     mohahahaha!


/Valpen

Av Friesrar - 20 juni 2010 22:31

Hej!

 Nu var det jag igen.

                 

Har funderat på det här med myggor och knott. Vad är dom bra för?

Dom bits och sitter precis överallt och suger blod. Kliar som bara den och trots att jag luktar som en italiensk middag med vitlök så verkar dom gilla det!

Dom är ju ungefär lika värdelösa

               som dom där KATTAMONSTERJÄVLARNA!

              Sitter bara och skriker efter mat!

Dom kan inte ens fånga en mygga!


I like knot----NOT!


/Valpen

Av Friesrar - 19 juni 2010 16:32

JAAA! Äntligen fick hon sin PRINS!

    Och fick åka häst & Vagn!

  


Önskar att man fick köra brudparet!

/Valpen

Av Friesrar - 17 juni 2010 21:09

Hörde ni skriket?

Igår kväll?    Det var något så öronbedövande!

        Otäckt!    Huanamej!

            Jag önskade att jag inte hade så stora öron!

Det var Christina som var 300 meter upp i luften!

Hur hon kom dit fattar jag inte men det kanske gick med skrik-kraft!

Jag brukar se fåglar där uppe och dom brukar skita på mej.......

                  Jag var RÄDD!!!

 Christina före......


            Vet inte riktigt vad som hände här....


    

          Lite förberedelser och goa vänner     

             Här är det 2 trevliga killar som killar benen.....



          Tycker inte riktigt om skit-fåglar!


             Nere på terra firma!    

     Happy Silly-Tilly-Dog!


Inte redig den där Christina! Stackars Anders som är stendöv idag! Men idag var hon tyst när vi skrittade ut en runda!

/Valpen

Av Friesrar - 15 juni 2010 06:42

Då var resultaten klara från helgens körtävling i Bräkne-Hoby:

Resultat


/Valpen numero 5

Av Friesrar - 13 juni 2010 22:00

Jag har en kompis som heter Latin.

Han e fin.

Han är lugn i alla lägen

även när matte är i vägen

Han klarar dressyr som ett ess

och kör precision med finess

HAN VANN IDAG!!!!

   Och NATALJA styrde

                                 så det yrde!

            

      Så här glad var han på prisutdelningen!      

Men sen fick han sitt pris HÄSTGODIS!  Happy, happy  


Jag var också med! Vi kom tvåa i dressyren och 5:a totalt. Jag var lite slö i precisionen och fick tidsfel. Nå ja, jag hade skoj i alla fall! (Snodde lite godis från Latin!)

                                  

KOLLA IN FLER FINA BILDER FRÅN MIN KOMPIS NINA PÅ:

                       www.ninabjorkhem.se

P.S Nina & Monica! Jag kommer i sommar och hälsar på!

          Tack för pussarna idag!


/Valpen

Av Friesrar - 9 juni 2010 22:56

Nu har jag hört massor med "sjönsång"....
Ett ständigt sjungande från en Crazy Christina!


Jag har ont i öronen och hoppas att jag får vila mina öron nu när hon skall till Norje (Norge?)

/Valpen


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards