Alla inlägg under september 2011

Av Friesrar - 15 september 2011 21:02

Vi var och showade i Ronneby på invigningen av deras fantastiska fina nya anläggning. Massor med folk på läktaren och innan allt började kom massor med folk och pratade med mig då jag stod i stallgången. Massor med bekanta ansikten som var sååå roligt att se. Många klapp och pussar fick jag! Mysigt!

Första gången jag var inne var jag med mina superpolare Otto och Celeste i Black Pearls. En reporter på lokaltidningen kallade oss för Blue Pearls. Undrar om han var analfabet eller färgblind?

  Det gick kanonbra! Jag busade lite när vi skulle galoppera på diagonalen och korsa varandra. Bockade liiiite.

Våran bästaste Madde undrade om jag aldrig växer upp....

                                    (Vad menar hon med det?)  

Sen var det till att snabbt klä om och haka på giggen och lasta Silly-Tilly. Hon fick vara groom när Christina körde.  

  Dom till vänster är tvättade i 60 grader....

   Vi hade även med oss en av våra roligaste och gladaste supporter, Martin! Han sken som en sol att åka med!

  Ja, nu är det att ladda inför helgen då det blir tävling i Karlshamn.

Tack alla ni som hälsade på mig i Ronneby!

/Valpen

Av Friesrar - 7 september 2011 22:15

Si så där ja,

har varit full rulle här! Vi var i fantastiska Krapperup och som sist var det blixt och dunder! Åskan slog minnsan ner i mig och Hanna! Jag märkte inget nämnvärt men Hanna fick lite huvudvärk och ont i armen. Ja, sen så lyser jag om natten och Hanna bara går och går och går och går.....

I lördags var det sen dax för show i Jämjö. Jag var där först med Black Pearls

  och sen var det till att byta om på 3 röda för att visa "Modiga Valpen"

     

Fick härligt besök av Sofia och Nova med flera! Barn smakar gott!

På söndagen var det tävlingsdax i Olofström. Vi startade LA:4 och LA:3. Fick ingen placering men kände att vi gjorde bra ifrån oss. Vi var även med i laget som bestod av 3 Friesrar och ett fullblod! (Wouter, Otto, Celeste och Apocalypse)
Laget kom 2:a!

Nu på lördag bär det av till Ronneby.  

Där skall vara invigning av deras superfina nya ridanläggning. Dom har massor med fina boxplatser och ett 20x40 (eller var det 20x60?) ridhus samt ett på 20x80! Christina var där och kikade där idag och vill nu flytta dit! Vår gulliga Madde bor ju där så då kan jag också tänka mig att bo där!

Kom att tänka på om Fet-Lina hade fått fölunge och pappan var Tortillas, skulle ungen då heta Tortelina, Tortelini eller kanske Tottelina?

/Valpen

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards