Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Friesrar - 7 oktober 2009 16:20

Tja, efter vårt lilla äventyr i lördags fortsatte alla roliga episoder! Söndagen var det strömavbrott så Christina tog och packade ur lastbilen, städade stallet och kastade ner hö från höloftet.

Allt gick väl ända till en bal slog undan stegen! Ha ha vad roligt! Där satt Christina som en fågel i en fågelholk och kom inte ner! Sen funkade inte mobilen heller! Oj vad hon pep! Stallpersonalen satt i vardagsrumsfönstret och tittade ut mot henne och undrade vad hon gjorde på deras höloft. Jagade råttor?

Hon har ju inte haft värme i huset och varit duktig på att elda. Hon tog ett härligt bubbelbad efter att hon nattade Lina och mej. När hon skulle duscha så fanns det bara ISKALLT vatten. Hon fick minsann tvätta håret i iskallt vatten- där ser hon hur det är när hon inte orkar koppla på varmvatten när hon dushar mej! (Comes around, goes around!)

Vår stallchef Ronny sitter på sitt "Kinderägg" Eide som skeppar hem tre båtar i en. Dom är i Medelhavet nu och är på hemväg. Gissa om han fick höra ett och annat! Christina hotade med att stalla upp oss nån annans stans och sen pratade hon om Australien, öken, skit, arg, skilsmässa och en massa fula ord!

På tisdagen lyckade Ronny fixa hem 2 KILLAR som kom hem och fixade vatten och värme - MEDAN CHRISTINA VAR PÅ JOBBET! Kan man göra så? Hon är ensam hemma i flera veckor och får 2 KILLAR i huset och är inte hemma!

Hon fick senare reda på att det faktiskt var "gubbar"!

I söndags var vi på Ida-träning. Hon är DUKTIG! Det regnade lite - på tvären. Vi jobbade med galoppen tidigt så att jag inte skulle bli för trött. Sen var det skolorna! Jag tror att jag börjar fatta nu. Skall vara Christina fatta hur man gör med!

Vi var på vår super-duper Ninni-träning igår! Jag har motor! Nu börjar det släppa lite med mina öppnor och slutor. Bara Christina orkar! På vägen hem var hon dessutom glupsk och åt en halstablett och bet av en tand! Det osade om den bilen! Hon fick snällt gå till tandläkaren och ge bort en massa pengar :-)

Vi hörde om vinnaren i Åstorp.  Hästen Gerber är väldig fin!

BER SÅ MYCKET OM URSÄKT FÖR MITT ORDVAL! DET VAR NOG INTE RIKTIGT SÅ SOM JAG FÖRSÖKTE UTTRYCKA MEJ SOM VISSA TROR! VILL BARA ATT MINA KOMPISAR SKALL VINNA! JAG HAR JU ALDRIG TRÄFFAT SNYGGA GERBER! ;-)

Vår kompis Bigge med fylleprinsessan Manda och Fransje med Helen Persson kom på en delad 2:a placering.

Nå ja, på lördag är det tävling igen! Då tävlar vi på hemmaplan. Det skall vara samma dommare som var i Åstorp! Hade varit roligt att höra vad hon tyckte om Svarta pärlorna där och mej.

Idag skall vi träna hemma. Skönt att inte åka iväg! Vi fick en massa äpplen från några gamla kompisar Agge & Kjell - TACK

Dom var smarriga!

Nu skall jag kasta en pinne på fetknoppen Lina!

/Valpen


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards