Alla inlägg under december 2009

Av Friesrar - 23 december 2009 14:11

Vissa får dom julkorten man förtjänar...


 



 



  


/Valpen    



Av Friesrar - 22 december 2009 18:08

        Ja, då var slädsäsongen igång....


 


/Valpen                    


Av Friesrar - 21 december 2009 19:10

   Nu kan man inte klaga på slädföret!

Släden smyger fram tyst på snön, bara bjällrorna hörs.

Ja, o så mina dunderklamp fötter.

I söndags var vi och jagade gran i skogen.

Underbart med solsken och snö i träden och ingen  vind.

Avslutade det hela med MJÖLKCHOKLAD! Hmmm, vad gott det är!

Jag fick en söt julhälsning från min kompis Nina som är jätteduktig på att fotografera och  rita. Hon kan även avbilda mej genom att baka!

(Det är bara magen som liknar Fet-Lina!!) 


/Valpen


Av Friesrar - 17 december 2009 18:05

På söndag skall slädarna fram!

Yippie! Då skall vi ut och jaga gran igen!

Det är ju toppen med all snö vi har fått,

det är sååå fint ute!

På juldagen kl.07.00 är det julotta i Flymens kyrka. Då skall Fet-Lina och jag köra fram och tillbaka i byn med slädar och bjällror.

Om någon är sugen på en tur så är det bara att komma! Behöver inte ens gå i kyrkan....Det skall inte jag:-)

                      

/Valpen  

Av Friesrar - 16 december 2009 16:35

Har jag visat vad Christina har på sig när hon tömmer skitavagnen?

Alltså, har ni sett något så hemskt?

Inte konstigt att det är mycket älgolyckor.... dom stackarna får syn på henne och springer ut på vägen, hysteriska av skratt!


              

 Hon säger att om man ändå skall stå i skiten

              så kan man lika gärna vara fin!

Bara hon håller sig hemma och inte glömmer att byta om när hon åker till stan!  

                         

  /Skita-hästen









Av Friesrar - 14 december 2009 20:58

Ni måste ju kolla in Mette Ottossons fantastiska fotosida! Nu har hon lagt ut fina bilder från i somras då jag körde bröllop med Linda och Johan.

Det var såååå roligt!


http://mettesfoto.blogg.se/2009/december/brollop-bastisen-linda-johan-13-juni-i-am.html#comment


  

Hi hi hi yiehaaa!

/Valpen  

Av Friesrar - 13 december 2009 19:29

Här har hänt massor! Kan ni tänka er detta I-lands problem....

Internet har lagt av och jag kunde inte blogga! Åt en morot men lyckades inte få igång det hela förrän idag. Smart va?!

Jag har varit i Skåne i helgen. Det är alltid skoj att åka iväg och hitta på bus! Igår hade jag en uppvisning i Helsingborg på HFRK var det var nästan fullsatt på läktarna. Dom trodde att det var ca 2000 personer.

Tänk- alla klappade i takt till min musik! Då blev jag sprallig!

Yippie va roligt det är när musiken är hög, människorna klappar och man galloperar! Yiiiiha!

Jag fick tulipaner men dom var inte goda och sen fick Christina göra en intervue, hehe!

Sen fick jag bo på superfint hotell hos Liz på Konga Ridcenter. Jag fick en box som var säkert 10 X 10 meter. Jag visste inte i vilket hörn jag skulle skita!

Idag på morgonen åkte vi hem.

Det började snöa i Skåne och när vi kom hem var det vackert vitt ute överallt. Fet-Lina skrek som en idiot, tror hon saknat mej.

Ja, borta bra men det är skönt att vara hemma!

Snart skall slädarna fram!

"Söndagens Skåne stjärnan"

/Valpen

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards