Alla inlägg under september 2009

Av Friesrar - 19 september 2009 21:49

Idag var det hårdträning igen! Vi fick tillfället att träna för Kerstin Brusewitz som var jätte trevlig! Jag var inte i min allra bästa form. Kan vara att jag fick vila igår så jag var väldig framåt. Kerstin visste vilka knappar man skall trycka på och fick mej att gå riktigt fint till slut!

Imorgon bär det av till Willands var vi skall tävla LA:6 igen. Hoppas att vi hitar runt....

Ooooh vad tött jag är! Aha! ett äpple! mums!

/Valpen

Av Friesrar - 17 september 2009 19:22

Oj vad tjatigt med öppnor och slutor! Vi får väl se hur det går på Willands på söndag! Såg startlistan med alla deltagare. Det var 8 startande och av dom var de 5 som har tävlat massor i Msv! Då kanske vi kan bli allt från 6:a till 8:a! Om chaffisen hittar vägen......Skrattande

På lördag skall vi träna för en ny tränare - Kerstin Brusewitz. Skoj att prova en ny tränare! Kanske efter träningen skall vi spela fotboll med några andra hästar på klubben. Det tycker jag är SKITSKOJ! Klubben skall ha medlemsdag den 26:e och då skall vi ha en fotbollsmatch! Det blir fartfullt!

Ja, nu får jag ta min skönhetssömn! Och så äta lite, så klart!

Natti natti!

Valpen

Av Friesrar - 13 september 2009 16:11

Idag var det regional dressyrtävling i Ronneby. För ovanlighetens skull var det ett riktigt skitväder. Regn från början till slut! På tvären dessutom!

Våran gulliga kompis Natalja kom och hejade på mej och filmade mina ritter. Hon hjälpte till att analysera vad den där chauffören hittar på där uppe på min rygg som gör att jag har svårt för sidvärtesrörelserna. Det gick riktigt bra i LA:4 men dommaren dömde väldigt lågt. Jag tror att hon som vann låg på ca 61%. Vi hamnade på 59,27% och blev nerpetade från placering och hamnade på 4:e eller 5:e plats. Mellan klasserna fick jag stå med goa täcken på så att musklerna inte skulle stelna till. Sen var det LA:6. Jag var i TOPPFORM! Men....

den där chauffören är senil! Red fel -  inte 1 gång - inte 2 gånger

NÄ - TRE J****a gånger!!!!

Jag gick hur fint som helst och så sabbar hon ALLT!

Vi fick ändå protokollet och landade på fina 61,86% och vi slog flera som annars tävlar Msv! Massor med 7:or!

Natalja sa att jag var hur fin som helst i kroppen! Då blir man glad!!!

Nu blir det mat och ÄNTLIGEN ut i goa gräshagen!

Skall ringa efter taxi för någon som inte hittar till jobbet imorgon.......

/Valpen

Av Friesrar - 12 september 2009 21:00

Idag var det spa dag! Våran goa Natalja kom och masserade mej. Hmmm, vad skönt! Underläppen fladdrade och Natalja sa att jag var väldig fint musklad i kroppen. Tecken på att jag gör rätt när vi tränar och använder rätt muskler.

Olikheten i mina muskler i bakbenen syns inte så mycket numera. Jag tycker själv att jag är starkare.

Efter massagen var det hårdträning igen. Lite svårt det där med slutor men vi lyckades till slut. Bara chauffören gör rätt så att jag fattar!

Imorgon bär det av till Ronneby var det är regional tävling. Det skall bli skoj. Alltid fint väder när vi är där och jätte trevliga människor!

När jag kommer hem blir det den nya saftiga gräshagen! Yippie!

Skönhets sömnen väntar!

Natti natti!

/Valpen

Av Friesrar - 11 september 2009 23:14

Öj, öj, öj.... nu tränas det!

Christina har lite svårt för att göra slutorna, särskilt till vänster. Som tur är fick vi en x-tra träningstid för vår superduktiga tränare Ninni (Jennifer Svensson) idag. Tur att HON vet hur man gör! Jag tror att Christina lyckades att få det att "se ut" som en sluta - till slut!

Imorgon kommer min kompis Natalja och skall massera mej!

Efter det skall vi visst hårdträna program. På söndag bär det av till Ronneby var vi skall tävla i LA:4 och LA:6. Ja ja, får väl se hur det går! Obestämd

Vi skall se vad som behöver putsas på till nästa tävling!

Nu skall jag ha min skönhetssömn! Har stått och spanat in den nya hagen som Christina satte upp idag. Hon släpper inte in Lina och mej där förrän söndag kväll!

Hmm, där ligger några äpplen!

Natti natti!
/Valpen

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards