Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Tävling Willands idag

Av Friesrar - 20 september 2009 20:43

Tja, allt går inte som man hoppas!

Vaknade imorse, det var lite kallt och dimmigt. Christina hämtade mig i hagen och lämnade Lina ensam i hagen . Måste nog döpa om henne till PG = Pip och Gnäll!

Efter frissering så åkte vi till Willands borta vid Rinkaby. Anlände i god tid så jag kunde stå och vila benen en stund och mumsa lite hö. Vi var lite snopna att se en massa småttisar. Det var nog fler än jag som undrade om det var fel dag men det visade sig att det även var ponny tävlingar. Totalt var det 4 tävlingsbanor igång samt 2 framridningsbanor. Vilken klubb! Alla trevliga och gott om trevliga funktionärer! En domare kom fram och sa att jag var en ovanlig hästras!

Jag var väääldig framåt på framridningen men Christina använde sig av det hon fick höra många gånger igår: halvhalt i var 2:a steg! Det blev bättre. Hon propsade att tjata öppnor och slutor igen. Uhhh, vad det går segt och stelt! Sen var det av med benskydd och på med kavaj och sen in på banan. Vad händer? Ja, jag blir trött! Jag galopperade in i -vad jag tyckte- en fantastisk fin samlad galopp men kunde inte riktigt sakta av i tid och travade för mycket. Det blev en 5:a. Öppnan till höger gick jag mot hand och var förböjd i halsen- en 4:a , slutan 6:a.  Mellantrav en 6:a. Vänster öppna en 7:a!, vänster sluta ÖRK BLÄÄÄ 3:a! Ja sen var det 6:or och 7:or. Orkade inte enkla byterna utan dundrade på i trav - 4:a. Förvänd vänster galopp orkade jag inte utan tog och travade lite, tappade knappen som startar galoppen och lufsade lite. Christina morrade, grrrr. Sen var jag trött, trött, trött. In på medellinjen o halt -en 7:a. Domaren skrev att jag var en härlig häst! Sen en massa annat blaha.

Jag tycker det är lite jobbigt att gå ute på nätterna och sen att ha en hårdträning och sen två timmar i transporten. Jag är nog lite klen. Nästa helg skall jag sova inne några dagar innan söndagens tävling. Vi var lovade att vara ute på bete till älgjakten men det ser ut som om vi skall vara hemma innan dess. Christina förberedde att sätta upp sina skyltar var det står att vi mår bra. Dumma granne som brukar blänga på mej!

Lina och jag fick gå in i gräshagen i eftermiddag. Oooohhhh va gott!

Nu skall jag vila!

Natti natti!

/Valpen

 
 
Natalja

Natalja

20 september 2009 22:52

Hejja Valpen!!
Lite mindre gräs i magen tills nästa helg så håller du dig pigg genom hela programmet : )

http://latin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Friesrar - 2 februari 2014 17:15

Nu när inte Wouter finns här längre så är det dåligt med uppdateringar. Den killen kunde hålla ordning på hönan! Vi har helt ändrat invånarna i stallet och vi går mot nya spännande mål! Jag pluggade förra året vilket gjorde att tiden var väldig k...

Av Friesrar - 17 maj 2013 00:04

I söndags morgon var Zora och Dutchess inne i Karlskrona och avlade stadsprovet! Behöver knappast nämna att det blev MVG! Dessa tjejer fick många att sätta morgonkaffet i strupen då vi klippetikloppade i stan. Vi startade på Dragsö och körde till Sal...

Av Friesrar - 1 maj 2013 21:20

Jag är ju inte så bra på att blogga som Wouter var, som ni säkert har märkt! Men jag kommer att lägga in lite om framgångarna och äventyren med våra nya tjejer, Dutchess och Zora. Vi har kört dom några gånger varje vecka och dom lyssar riktigt...

Av Friesrar - 7 april 2013 14:08


Nu räcker det med vinter....GGGRRR!        

Av Friesrar - 2 mars 2013 23:46

Då har Christina fått för sig att vi skall bli medeltidsprinsessor i Skåne i juli! Vi har aldrig åkt tillbaka i framtiden men det kan ju bli intressant med sån konstig musik och knäbyxor o fin-fina klänningar. Ja, sen skall vi visst få sällskap...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards